11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


eco.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler şunları yapabilecek durumda olacaklardır:
  • Alandaki gazete yazılarını ve kısa raporları okumak.
  • Alandaki gazete yazılarını ve kısa raporları özetlemek.
  • Araştırma veritabanlarını etkili bir şekilde kullanmak.
  • Power Point sunuşları hazırlamak.
  • Power Point slaytları ile sunuş yapmak.
  • Gerekli hesaplamaları yapmak için Excel kullanmak.
  • Excel’de grafik ve tablo hazırlamak.
  • Akademik etik üzerine tartışabilmek.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş, İletişimin Temelleri
2 Gerçeklik ve Bilgi, İnanma ve Bilme
3 Eleştirel Düşünce *Kaynakların güvenilirliğini saptama *Nedensel açıklama *Tahmin *Genelleme *Eleştirel akıl yürütme *Tümevarım ve Tümdengelim
4 Yaratıcı Düşünce *Varsayımları ortaya çıkarma *Fikir üretme *Olasılıklar geliştirme *Metafor kullanma
5 Gruplararası ve Kültürlerarası İletişim *Kesinliği kanıtlanmamış varsayımlar *Kültürel yapılar (değerler, din, karar verme modelleri) *İletişimde empati kurma
6 Etkili Okuma ve Yazma *Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format *Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma *Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması *Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. *Ana fikirleri bulma *Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma *Okuma ve Yazma Alıştırmaları *Okuma alıştırmaları *EPosta ve Bildirimler/Duyurular *İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar *Gayri resmi raporlar *Yönetici özeti *Resmi araştırma
7 Etkili Okuma ve Yazma *Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format *Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma *Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması *Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. *Ana fikirleri bulma *Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma *Okuma ve Yazma Alıştırmaları *Okuma alıştırmaları *EPosta ve Bildirimler/Duyurular *İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar *Gayri resmi raporlar *Yönetici özeti *Resmi araştırma
8 Etkili Okuma ve Yazma *Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format *Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma *Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması *Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. *Ana fikirleri bulma *Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma *Okuma ve Yazma Alıştırmaları *Okuma alıştırmaları *EPosta ve Bildirimler/Duyurular *İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar *Gayri resmi raporlar *Yönetici özeti *Resmi araştırma
9 Etkili Okuma ve Yazma *Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format *Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma *Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması *Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. *Ana fikirleri bulma *Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma *Okuma ve Yazma Alıştırmaları *Okuma alıştırmaları *EPosta ve Bildirimler/Duyurular *İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar *Gayri resmi raporlar *Yönetici özeti *Resmi araştırma
10 Araştırma Süreci I *Birincil ve ikincil araştırma *Kütüphane ve veri tabanlarını kullanma *Okuma, not alma ve kaynak kullanma *Kütüphane ziyareti *Online veritabanları kullanma, anahtar kelime arama, vb. *Referans/Kaynak gösterme çeşitleri (APA, Harvard,vb.)
11 Araştırma Süreci II *Literatürü eleştirel olarak gözden geçirme *Araştırma ve araştırma unsurlarının örnekleri (özet, literatür taraması, metodoloji, bulgular ve tartışma) Makale inceleme, Paraphrasing
12 Araştırma Süreci III *Araştırma ve akademik dürüstlükte ahlaki değerler Etik kusurları değerlendirme
13 Sunuş *İzleyici/Dinleyici analizi *Araştırma *Sunuşun organizasyonu *Sunuşun yapılışı *Sunuş için kullanılan yazılımının etkin biçimde kullanımı
14 İletişimde Etik
15 Medya ve Medya Kültüründe Etik Sorgulama
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
48

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. X
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. X
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. X
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010