eco.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş, İletişimin Temelleri | |
2 | Gerçeklik ve Bilgi, İnanma ve Bilme | |
3 | Eleştirel Düşünce *Kaynakların güvenilirliğini saptama *Nedensel açıklama *Tahmin *Genelleme *Eleştirel akıl yürütme *Tümevarım ve Tümdengelim | |
4 | Yaratıcı Düşünce *Varsayımları ortaya çıkarma *Fikir üretme *Olasılıklar geliştirme *Metafor kullanma | |
5 | Gruplararası ve Kültürlerarası İletişim *Kesinliği kanıtlanmamış varsayımlar *Kültürel yapılar (değerler, din, karar verme modelleri) *İletişimde empati kurma | |
6 | Etkili Okuma ve Yazma *Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format *Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma *Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması *Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. *Ana fikirleri bulma *Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma | *Okuma ve Yazma Alıştırmaları *Okuma alıştırmaları *EPosta ve Bildirimler/Duyurular *İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar *Gayri resmi raporlar *Yönetici özeti *Resmi araştırma |
7 | Etkili Okuma ve Yazma *Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format *Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma *Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması *Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. *Ana fikirleri bulma *Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma | *Okuma ve Yazma Alıştırmaları *Okuma alıştırmaları *EPosta ve Bildirimler/Duyurular *İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar *Gayri resmi raporlar *Yönetici özeti *Resmi araştırma |
8 | Etkili Okuma ve Yazma *Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format *Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma *Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması *Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. *Ana fikirleri bulma *Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma | *Okuma ve Yazma Alıştırmaları *Okuma alıştırmaları *EPosta ve Bildirimler/Duyurular *İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar *Gayri resmi raporlar *Yönetici özeti *Resmi araştırma |
9 | Etkili Okuma ve Yazma *Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format *Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma *Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması *Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. *Ana fikirleri bulma *Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma | *Okuma ve Yazma Alıştırmaları *Okuma alıştırmaları *EPosta ve Bildirimler/Duyurular *İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar *Gayri resmi raporlar *Yönetici özeti *Resmi araştırma |
10 | Araştırma Süreci I *Birincil ve ikincil araştırma *Kütüphane ve veri tabanlarını kullanma *Okuma, not alma ve kaynak kullanma | *Kütüphane ziyareti *Online veritabanları kullanma, anahtar kelime arama, vb. *Referans/Kaynak gösterme çeşitleri (APA, Harvard,vb.) |
11 | Araştırma Süreci II *Literatürü eleştirel olarak gözden geçirme *Araştırma ve araştırma unsurlarının örnekleri (özet, literatür taraması, metodoloji, bulgular ve tartışma) | Makale inceleme, Paraphrasing |
12 | Araştırma Süreci III *Araştırma ve akademik dürüstlükte ahlaki değerler | Etik kusurları değerlendirme |
13 | Sunuş *İzleyici/Dinleyici analizi *Araştırma *Sunuşun organizasyonu *Sunuşun yapılışı *Sunuş için kullanılan yazılımının etkin biçimde kullanımı | |
14 | İletişimde Etik | |
15 | Medya ve Medya Kültüründe Etik Sorgulama | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | ||
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 48 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. | |||||
2 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. | X | ||||
3 | Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak. | |||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. | X | ||||
5 | Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek. | |||||
6 | Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek. | |||||
7 | Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. | |||||
8 | Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak. | |||||
9 | Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
11 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | ||||
12 | Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest